Tu ce ai face cu 1h/zi?

0 Comments

Avem un nou Top despre infrastructura rutieră. Suntem în top. Dar nu într-un top cu care să ne lăudăm.

Conform CNN suntem pe locul III în topul pe 2017. Conform tomtom.com suntem pe locul V (cu datele din 2016). Chiar nu mai contează dacă suntem pe 3, 4 sau 5, dacă am urcat 2 locuri sau nu. Suntem deja unde nu trebuie să fim și asta trebuie să conștientizăm.

Cum am ajuns aici?

Din cauza inancțiunii edililor de până acum, care nu au înțeles importanța infrastructurii rutiere în dezvoltarea unui oraș, iar Bucureștiul se extinde de ani de zile (mai mult pe vertical) și va continua să se extindă. Acum “beneficiem” de o capitală sufocată pentru că prioritățile municipalității, mandate la rândul, au fost băncuțele și număratul firelor de iarbă. Din păcate nu am avut nici cetățeni care să reacționeze la aceste anomalii.

Investițiile în infrastructura rutieră (pasaje denivelate la nodurile rutiere de la intrarea în capitală – Berceni, Popești-Leordeni, etc., supralărgiri ale unor artere, piste pentru bicicliști, trotuare pentru pietoni, parcări, sensuri unice pe străduțe etc.) dezvoltarea transportului în comun (stații metrou, autobuze, benzi unice pentru autobuze, troleibuze, noduri intermodale – de ex. la metrou Depou-IMGB) și un management al traficului trebuie să fie prioritare pe agenda municipalității. În caz contrar, ne așteaptă podiumul și coronița.

Asociația România Fără Gropi propune soluții pentru rezolvarea acestor probleme (vezi aici), însă reușita demersurilor noastre nu depinde doar de capacitatea noastră de a argumenta propunerile, ci și de susținerea ta, a celui care citești aceste rânduri, care ne urmărești activitatea sau care acum ai auzit de RFG. Nu suntem supereroi și nu facem minuni bătând din palme. Realizările RFG sunt efectul unei munci susținute, inclusiv financiar, de o mână de oameni. RFG este un ONG creat de 3 participanți la trafic pentru 18 milioane de participanți la trafic. Suntem un ONG care nu primește bani de la partide, de la grupuri de interese din țară sau din afara țării, nu primește bani de la regi ai asfaltului sau de la alți regi din alte domenii.

 

Dar să revenim la titlul articolului:

Tu ce ai face cu 1h/zi?

Traficul le mănâncă bucureștenilor 57 de minute pe zi în plus. Adică în plus decât ar fi normal. Adică o oră pe zi o trăiești… stând. În total, într-un an, îți iei un concediu de 9 zile de la viață și ți-l petreci căscând ochii la fundul mașinii din fața ta. Evident că acest timp pierdut se poate cuntifica simplu. Vezi cât câștigi pe oră și înmulțește cu 218 (atâtea ore pierzi într-un an).

exemplu pentru o lună de 21 zile lucrătoare și un venit de 2.500 lei:   3.245 lei

Adică mai mult de cât câștigi într-o lună. Desigur, statul pierde totalitatea sumelor pe care fiecare dintre noi le pierdem anual. Iar statul suntem noi. Fiecare locuitor al României este o părticică din stat și atunci când statul pierde… și noi pierdem. Nu doar bucureșteanul pierde acești bani, ci și nea Ion din Vatra Dornei. Și același lucru se întâmplă și cu miliardele de euro pe care statul român, adică tot noi, le pierde an de an prin numărul mare de victime din accidentele rutiere. (vezi aici)

Dincolo de pierderea financiară prin statul în trafic, pierdem timp. Timp pe care l-am putea petrece cu cei dragi, citind o carte sau făcând sport. Sau orice ne trece prin cap să facem cu 1 oră din viața noastră. Și asta zilnic. Dacă ai rezistat să citești până aici, te rugăm să ne răspunzi la o întrebare… retorică:

Știi vreun magazin care vinde TIMP?!

 

Ar fi bine pentru tine, inclusiv financiar, să sprijini o mână de oameni care se luptă pentru dreptul tău de a avea siguranță în trafic și de a avea mai mult timp pentru tine.

 

 

Here is the 2017 ranking of cities with the most severe evening rush hour traffic:

  1. Bangkok, Thailand
  2. Mexico City, Mexico
  3. Bucharest, Romania
  4. Jakarta, Indonesia
  5. Moscow, Russia
  6. Chongqing, China
  7. Istanbul, Turkey
  8. St. Petersburg, Russia
  9. Zhuhai, China
  10. Santiago, Chile
  11. Guangzhou, China
  12. Shijiazhuang, China
  13. Shenzhen, China
  14. Los Angeles, U.S.
  15. Beijing, China
Distribuie:

Comments

comments

Categories:

Lasă un răspuns