Lucrări care nu se mai termină, iar când se termină la scurt timp după finalizarea lucrării vin niște băieți și sparg asfaltul proaspăt turnat. Că sunt de la gaze, de la apă, de la NASA ori de pe Marte, că au uitat să mai tragă o țeavă, un fir de telefon sau că și-a uitat unul lopata sub asfalt… sunt detalii și scuze. Motivele, de cele mai multe ori, sunt următoarele:
- Dacă drumul este reabilitat/modernizat/construit și cu bani europeni, adică bani care sunt urmăriți și verificați de Tanti UE, este musai să se prelungească termenul de execuție până când Tanti UE își retrage finanțarea pentru că nu s-a respectat termenul de execuție din contract. Cum banii europeni se pierd, intră în joc banii românești pe care nu îi mai urmărește nimeni. Evident și costul execuției crește ca printr-o coincidență.
- Dacă drumul este reabilitat/modernizat/construit cu bani românești, adică bani care nu sunt urmăriți și verificați, cu totul întâmplător la scurt timp după recepția lucrărilor se va sparge asfaltul. Astfel se pierde garanția întregii lucrări și nimeni nu va mai răspunde de calitatea lucrării.
- Această a treia metodă este un mix între primele două, astfel: lucrarea e pe bani europeni, dar este de o calitate îndoielnică, motiv pentru care se aplică Metoda 1 astfel încât să nu existe “riscul” unui CTC din partea Tantii UE. După pierderea banilor europeni se aplică Metoda 2 pentru ca nimeni să nu răspundă pentru garanția lucrării.
intervenția telefonică a RFG la postul B1Tv aici
România este o țară cu mulți regi ai asfaltului dar cu foarte puțin asfalt. Este ca și cum într-o țară unde consumul de alcool este interzis… am avea regi ai alcoolului.
Temă de gandire: Dacă anul trecut am fi avut un cutremur înainte de a se lua decizia de închidere a lotului 3 al autostrăzii Orăştie – Sibiu, am fi putut da vina pe cutremur?
Salvează vieți alături de RFG!
*sursa poza articol: facebook/Ion Ktm