Un microbuz plin cu copii s-a răsturnat într-o curbă de pe DN1 în zona localității Perșani. Un copil și 3 adulți au murit. Alți copii din microbuz sunt în stare gravă și ne rămâne doar să sperăm că vor supraviețui. DN1 este cel mai important și tranzitat drum din România pentru că străbate toată România legând Bucureștiul de granița cu Ungaria (Vama Borș). În același timp DN1 este și drumul cel mai plin de cruci din România. Pe el se moare zilnic. De ani de zile. Poliția Rutieră știe, CNADNR-ul știe, toată lumea știe. Nimeni nu a mișcat un pai. Au mai existat câteva voci, câteva solicitări, câteva persoane care au atras atenția… dar nimic organizat, nimic constant, nimic care să scoată toată mizeria de sub preș și să pună autoritățile la treabă. Nevoia, limita peste care s-a trecut, disperarea noastră, a tuturor, a făcut să apară Asociația România Fără Gropi. Într-o societate normală RFG nu avea de ce să existe. Dar existăm și de mai bine de 1 an de zile schimbăm lucrurile, creștem gradul de siguranță rutieră și “ajutăm” autoritățile să își facă treaba.
13 Aprilie 2013
Referitor la acest caz vom avea grijă să nu rămână doar o știre tragică la fel cum a fost acum 3 ani, tot într-o curbă (poate chiar aceeași) din zona localității Perșani, când tot un microbuz plin cu copii s-a răsturnat. Un copil a murit atunci. Știrea aici
Poliția Rutieră va folosi, ca și în 2013, sintagma de marketing: viteza neadaptată la condițiile de drum (vezi aici mai multe detalii). Mereu mortul poartă toată vina. Așa e mai convenabil pentru autorități. Însă o tragedie nu este niciodată provocată doar de o singură eroare, ci de un lanț de erori, iar dacă autoritățile se feresc să spună lucrurilor pe nume, o spunem noi, Asociația România Fără Gropi:
- Unde este autostrada A3 care ar trebui să lege Bucureștiul de granița cu Ungaria (Vama Borș)? Lucrările la autostradă au început în Martie 2007. Cei 584 km trebuiau finalizați în 2014. Suntem în Iunie 2016 și avem doar ~110 km dați în folosință, dar care nu au peste tot facilitățile obligatorii, ori ieșirile/intrările corespunzătoare unei autostrăzi. Adică nici cât am făcut nu am făcut cum trebuie. Dacă A3 exista în totalitate (sau cel puțin zona care leagă Brașovul de Făgăraș, vezi foto mai jos) microbuzul nu ar mai fi mers pe DN1 și prin acele curbe periculoase. Dacă… DACĂ CINEVA, UNDEVA ȘI-AR FI FĂCUT TREABA.
- Unde sunt presemnalizările? DN1, ca mai toate drumurile publice din România, are grave carențe la capitolul presemnalizare. Nici cu semnalizarea nu stăm prea bine. Ori cu marcajele. Din pozele de mai jos (făcute cu Streetview în 2014) dar și din imaginile de la locul accidentului se poate observa cum curbele din acea zonă nu sunt presemnalizate, unele nu sunt nici, măcar, semnalizate.
- Oare marcajele au respectat SR 1848-2004 Semnalizare rutieră – marcaje? Mai ales de la pagina 10 unde se vorbește despre marcajele în curbe.
- De ce parapetul începe fix de la intrarea în curbă și de ce începe cu… o rampă de lansare? Din pozele de mai jos (făcute cu Streetview în 2014) dar și din imaginile de la locul accidentului se poate observa cum parapetul de pe axul drumului este montat fix de la intrarea în curbă și primul parapet este practic o rampă de lansare. Băieții de la CNADNR care sunt trimiși în afară la cursuri de safety ar fi trebuit să fie atenți la ce se predă la acele cursuri și care sunt noutățile în materie de Siguranță Rutieră. Acele cursuri nu sunt plimbări la shopping sau la testat saltelele cu fauna locală.
- Oare parapetul existent a respectat prevederile SR 1948-1 Stâlpi de ghidare și parapete, respectiv SR EN 1317-2 Dispozitive de protecţie la drumuri?!
- Unde sunt Inspecțiile de Siguranță Rutieră? mai multe detalii aici
- Unde sunt Inspecțiile de Siguranță Rutieră Suplimentară? Nu este primul accident cu decese din acea curbă!!!
- De ce în județul Brașov legea se aplica doar când era oportună aplicarea ei? mai multe detalii aici
Azi au mai murit 4 oameni pe drumurile din România. Și ziua nu s-a terminat.
sursa foto articol