Ministrul transporturilor, Sorin Bușe, și directorul Companiei Naționale de Drumuri, Cătălin Homor, au vizitat ieri Centura de Sud a Craiovei, chiar în ziua în care o comisie de experți analiza documentele pentru recepția lucrărilor întârziate cu mai bine de doi ani. Obligat acum câteva luni să refacă asfaltul din cauza problemelor de calitate, constructorul l-a asigurat acum pe ministru că drumul este foarte bun, deși, în realitate, asfaltul este vălurit pe o lungime de cel puțin o sută de metri.

Se merge, întâmplător în ultima săptămână de campanie electorală (parcă am mai văzut filmul ăsta prin 2014?! Și n-a fost cu happy end… s-a lăsat cu o demolare de autostradă), la Craiova. Pe proaspăta Centură de Sud. Se face un soi de inaugurare, însă nu se dă în folosință pentru că nu s-a făcut recepția. Dacă ne luăm după ce spune presa locală (articolul aici) nici nu se va recepționa prea curând.
Neîntâmplător și în mod oficial, se cunoaște la nivelul IPJ Ilfov și CNAIR despre valurile de pe Centura de Sud a Bucureștiului fix din data de 01.09.2016. Pentru că suntem răbdători am așteptat 3 luni să se rezolve aceste probleme. Parte din ele s-au rezolvat, prin Noiembrie, în zona Măgurele, Jilava, Glina, intersecția cu Splaiul Unirii, zona A2, Cernica și Voluntari (dacă vă întrebați cum de s-a mișcat Administratorul Drumului Public, întrebați la Secția de Drumuri Naționale București Sud pentru ce și-a luat un PV cu seria PIFX, nr.0082001 din 21.10.2016 în valoare de 2.625 lei). În weekendul ce a trecut a fost aplicat și un marcaj longitudinal de culoare galbenă, semn că e drum în lucru. Drept urmare utilajele s-au evaporat. Nu și valurile dintre Berceni și Popești-Leordeni. Și nici marcajele de delimitare carosabil nu au fost aplicate. Și nu vă imaginați că sunt zeci de km de valuri (a avut grijă RFG să se asfalteze în Mai-Iunie 2015). Sunt bucăți de 50-100 m. Însă suficienți metri cât să se întâmple o tragedie. Să se întâmple din nou. Cam asta generează valurile de pe Centură video accident cu deces 17.06.2016.
Așadar, ne lăudăm cu inaugurarea Centurii de Sud a Craiovei și uităm de valurile de pe Centura de Sud a Bucureștiului. Poate CNAIR-ul ar trebui să ia în calcul închiderea acesteia. Nu se știe când facem hârtia cu solicitarea.
Asociația România Fără Gropi, o asociație care face campanie electorală
doar Siguranței Rutiere
PS. În caz că ați uitat sau nu ne știți toată istoria, este bine să urmăriți aici un reportaj.