RFG în Mass-Media

Aprilie – Mai 2017 – campanie mediatică probleme DNCB Sud

Începând cu 21 Aprilie RFG a fost prezentă în fiecare zi în emisiuni sau la buletinele de știri după acțiunea de pe DNCB zona Pod CFR Pantelimon, unde am oprit o mașină de la Serviciul Rutier Ilfov pentru a amenda CNAIR pentru gropi și lipsă marcaje. Prima amendă dată live pe Facebook pentru gropi și lipsă marcaje. Video aici.

 

Aprilie 2017, Antena Satelor

RFG interviu Antena satelor – 25.04.2017 – despre Infrastructura Rutieră și despre Educația Rutieră. Interviul

Aprilie 2017, Pro TV, emisiunea România Te Iubesc

Interviu România Fără Gropi pentru emisiunea România Te Iubesc, 12.04.2017, reportaj de Paul Angelescu

Interviul a fost difuzat în 23.04.2017. Aici

Subiecte: infrastructura rutieră, puncte negre, DN1, ISR și ISRS

Aprilie 2017, Speranța TV, emisiunea În Obiectiv

În data de 11.04.2017 am fost prezenți în emisiunea „În Obiectiv” realizată de Sorin Dinu Cătălin și difuzată de televiziunea Speranța TV.

De aproape o săptămână ne aflăm într-un maraton mediatic și, ca o coincidență plăcută, această emisiune s-a desfășurat în Săptămâna Mare, motiv pentru care avem toată încrederea că mintea șefilor de la drumuri și a celor din Poliția Rutieră se va lumina, astfel încât să se conștientizeze necesitatea Infrastructurii Rutiere și importanța Educației Rutiere în salvarea a sute și sute de vieți omenești.

Felicităm pe această cale moderatorul emisiunii pentru excelenta documentare cu privire la activitatea pe care RFG a desfășurat-o în cei doi ani de existență!

emisiunea completă aici (observație: adresa corectă de e-mail este romaniafaragropi@yahoo.ro)

Aprilie 2017, Radio România Actualități

Interviu România Fără Gropi la RRA, 11.04.2017, reportaj de Alex. Lancuzov

Subiecte: infrastructura rutieră și asfaltările din București

Aprilie 2017, Antena 3, emisiunea Income Magazine

România Fără Gropi a fost invitată Sâmbătă, 08.04.2017, la Antena 3– emisiune moderată de Adrian Măniuțiu.

Subiecte: infrastructura rutieră, CNAIR, interviu al ministrului Transporturilor

Aprilie 2017, Nașul TV, emisiunea Dor de adevăr

România Fără Gropi a fost din nou invitată Joi, 06.04.2017, la Nașul TV – emisiune moderată de Cătălin Bădițoiu și realizată de Nașul TV.

Subiectul emisiunii a fost legat de starea infrastructurii rutiere din România, despre Educație Rutieră, despre implicarea cetățenilor, Realizările Asociației și despre multe alte subiecte interesante.

Martie 2017, B1TV, Știrile

Reportaj cu România Fără Gropi, Sâmbătă, 18.03.2017, la B1TV – Știrile, despre aglomerația de pe Centura de Sud a Bucureștiului, despre proiectele de modernizare și starea actuală a Centurii de Sud.

Martie 2017, Antena 1, Emisiunea Previziuni

Intervenție telefonică România Fără Gropi, Marți, 02.03.2017, la Antena 1 – Observator, despre banii din rovinietă, infrastructura rutieră și timbrul de mediu.

Februarie 2017, Antena 1, Observator

Reportaj cu România Fără Gropi, Marți, 21.02.2017, la Antena 1 – Observator, despre aglomerația din București.

Dezvoltarea orașului nu a ținut pasul cu investițiile în Infrastructura Rutieră, în special în Zona de Sud a Bucureștiului.

video aici

Februarie 2017, Realitatea TV

Reportaj cu România Fără Gropi, Duminică, 19.02.2017, la Realitatea TV -Știri, despre gropile apărute în București după această iarnă.

video aici de la minutul 11.

Ianuarie 2017, Realitatea TV

Emisiune cu România Fără Gropi, Sâmbătă, 07.01.2017, la Realitatea TV. Subiectul emisiunii a fost legat de reacția autorităților în fața ninsorii, de prevenția împotriva înzăpezirilor, drumurile închise etc.

 

Ianuarie 2017, Antena 1, Observator

Reportaj cu România Fără Gropi, Sâmbătă, 03.01.2017, la Antena 1 – Observator, cu privire la programul de guvernare – investițiile în infrastructura rutieră.

video aici

Decembrie 2016, Realitatea TV, Ediție Specială

România Fără Gropi a fost din nou invitată Sâmbătă, 10.12.2016, la Realitatea TV – Ediție Specială.

Subiectul emisiunii a fost legat de starea infrastructurii rutiere din România, despre promisiunile electorale legate de infrastructura rutieră, despre Realizările Asociației și despre multe alte subiecte interesante.

România Fără Gropi. în emisiune la Realitatea TV – 1

România Fără Gropi. în emisiune la Realitatea TV – 2

România Fără Gropi. în emisiune la Realitatea TV – 3

Decembrie 2016, Nașul TV, Ediție Specială

România Fără Gropi a fost din nou invitată Marți, 06.12.2016, în emisiunea Nașul – Ediție Specială moderată de Cătălin Bădițoiu și realizată de Nașul TV.

Subiectul emisiunii a fost legat de starea infrastructurii rutiere din România, despre promisiunile electorale legate de infrastructura rutieră, despre Realizările Asociației și despre multe alte subiecte interesante.

Vizionați emisiunea folosind linkurile de mai jos:

România Fără Gropi. în emisiune la Nașul TV – Episodul IX – 1

România Fără Gropi. în emisiune la Nașul TV – Episodul IX – 2

România Fără Gropi. în emisiune la Nașul TV – Episodul IX – 3

Noiembrie 2016, B1TV, Știri (despre alunecarea de teren DN1 și crăpături pod DNCB – Chitila)

Intervenție telefonică cu privire la alunecarea de teren de pe DN1 în zona localității Cornu. Deși riscul unei alunecări era cunoscut de câteva săptămâni, Administratorul Drumului nu a intervenit. Așteptăm o tragedie? Doar așa funcționează lucrurile la CNAIR (ex-CNADNR)?

Cu ocazia acestei intervenții am atras atenția și asupra crăpăturilor din pilonii podului de pe Centura Bucureștiului – Chitila.

Video aici  (prima știre)

11

Noiembrie 2016, articol în Jurnalul Național – 21.11.2016

O sinteză a accidentelor din ultimele weekend-uri.
Despre limita la care s-a ajuns cu deficitul de Siguranță Rutieră.

Cumpărați ziarul, citiți, conștientizați, susțineți RFG.

În ultimele trei săptămâni s-au produs mai multe accidente rutiere grave, începând cu accidentul în lanț de pe A2, în care patru oameni au murit și peste 40 au fost răniți. Factorii favorizanți ai accidentelor de pe drumurile României se întind de la drumurile foarte proaste, până la neglijența șoferilor și lipsa de educație rutieră. Școli specializate în instruirea șoferilor există, însă foarte puțini sunt cei dispuși să facă niște cursuri suplimentare, înainte de a se urca la volan. Mentalitatea românului este sub semnul lui „lasă că merge și-așa” sau „mie nu mi se poate întâmpla”.

Gropi, drumuri construite prost, delăsare și lipsă de interes din partea autorităților, lipsa unor prevederi legale clare dar și lipsa de educație rutieră și de experiență a șoferilor, ar fi, pe scurt, lista factorilor care duc la moartea oamenilor pe șoselele României. Toți cei care fac posibili acești factori sunt vinovați. Sâmbătă dimineață au murit trei oameni, într-un accident cumplit, în dreptul localității Șindrilița, pe DN2. Duminică au mai murit trei, în alt accident cumplit, în Mehedinți. Săptămâna trecută, două accidente în lanț s-au produs, în același loc, pe Autostrada Soarelui, pe ambele sensuri de mers, iar cu două săptămâni înainte, tot pe A2 au murit patru oameni, într-un groaznic accident în lanț. În aceeași perioadă s-au produs și alte accidente, pe drumurile României, aproape zilnic.

Gropi și drumuri prost administrate

Șoferii implicați în accidentele în lanț de pe A2, săptămâna trecută, dau în judecată administratorul drumului, pentru că nu s-au luat măsurile stabilite prin lege, în caz de polei. Asociația România Fără Gropi atrage atenția asupra faptului că cele mai multe accidente rutiere sunt cauzate de calitatea execrabilă a drumurilor, dincolo de neadaptarea vitezei și de neatenția șoferilor. Strategia Națională pentru Siguranța Rutieră pentru perioada 2016-2020 conține un capitol care descrie cauzele producerii accidentelor, unde se ignoră multe dintre realități, deși cauzele reale se regăsesc în alt capitol, pe lista foarte lungă de priorități. „Nu putem încheia un an 2020 cu numărul de victime redus la jumătate dacă nu conștientizăm de unde plecăm, ce lipsuri avem și mai ales care sunt cauzele reale ale numărului mare de victime rezultate din accidentele rutiere produse în România”, spune liderul asociației România Fără gropi, Alexandru Vîlvoi.

articolul integral aici

jn

Octombrie 2016, articol în Jurnalul Național – 25.10.2016

Un articol despre lipsa de Educație Rutieră.

Copiii ar trebui să aibă lecții de educație rutieră în școli, dar nimeni nu aplică legea. Deși există și sancțiuni prevăzute pentru lipsa acestor cursuri, în continuare nu este nimeni amendat, iar peste 2,2 milioane de copii nu învață la școală cum ar trebui să traverseze strada. Nimeni nu este tras la răspundere nici măcar pentru accidentele grave care ucid zeci de copii în fiecare an.

Răspunsurile halucinante ale autorităților

Asociația România Fără gropi a încercat să miște lucrurile și a cerut explicații autorităților, dar răspunsul a fost halucinant. Ministerul Educației susține că aceste cursuri obligatorii se desfășoară în școli, conform prevederilor legale, dar nu pot fi furnizate date referitoare la numărul profesorilor specializați, pentru că nu există această specializarea și, de fapt, nu există profesori. „Educația Rutieră ar trebui să se facă în mod constant și targetat pe categoria de vârstă, dar nu avem cadre didactice desemnate să efectueze orele de Educație Rutieră, ore prevăzute de Codul Rutier. Actualul Cod Rutier este în vigoare de anul 2002, iar noi suntem la sfârșitul lui 2016. Nici IGPR nu au răspuns la intrebările noastre în mod direct, insă răspunsul este că nu s-a aplicat nicio sancțiune. L-am primit și telefonic”, explică Alexandru Vîlvoi, președintele ARG. “Având în vedere că este o disciplină opţională, nu au fost situaţii în care Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice să nu dea curs solicitărilor primite din partea cadrelor didactice de a efectua orele de educaţie rutieră în unităţile de învăţământ, însă, în situaţia în care nu au existat astfel de solicitări din partea părinţilor, orele de educaţie rutieră nu s-au desfăşurat”, a răspuns IGPR la întrebările legate de respectarea legii în școli.

Strategia de reducere cu 50% a accidentelor

Strategia Națională pentru Siguranța Rutieră pentru perioada 2016-2020 arată că “Tinerii şi vârstnicii au cele mai mari riscuri de a muri ca urmare a unui accident rutier în România”, și totuși nu se aplică prevederile Codului Rutier pentru educația obligatorie în școli. „Măcar de acum s-ar putea aplica legea, pentru că nu putem încheia un an 2020 cu numărul de victime redus la jumătate, dacă nu conștientizăm de unde plecăm, ce lipsuri avem și mai ales care sunt cauzele reale ale numărului mare de victime rezultate din accidentele rutiere produse în România. Un diagnostic pus greșit, ca să dăm bine în statisticile interne, va primi un tratament greșit care nu va vindeca”, mai spune liderul asociației.

articolul integral aici

jn

Octombrie 2016, articol în Jurnalul Național – 21.10.2016

Un articol despre Strategia Națională pentru Siguranța Rutieră.

Cu titlu de glorie, Guvernul a anunțat aprobarea Strategiei pentru Siguranță rutieră care ar trebui să reducă numărul accidentelor cu 50% până în 2020.

„Cauzele accidentelor grave sunt enumerate în strategie, la pagina 24, dar fără a fi amintite problemele infrastructurii drumurilor, care, de fapt au cauzat cele mai multe accidente rutiere. Mai mult, la pagina 60, acolo unde se enumera prioritățile pentru infrastructură, sunt aproape tot atâtea câte litere are alfabetul. Cum se justifică toate aceste priorități, daca se pretinde că ele nu sunt cauze ale accidentelor?”, spune Alexandru Vâlvoi, preşedintele Asociației România fără gropi.

articolul integral aici

jn

Octombrie 2016, Antena 3, reportaj Observator

Reportaj cu RFG pe Antena 1 – Observator
România pe locul 128 din 138 la calitatea drumurilor.

Reportaj video aici

12233

 

Septembrie 2016, „Săptămâna prevenirii criminalității” – Ziua educației rutiere

Asociația România Fără Gropi a fost invitată să participe la acțiunea prilejuită de „Săptămâna prevenirii criminalității” – Ziua educației rutiere. Acest eveniment desfășurat la nivel național (ediția a XI-a) a fost organizat de Ministerul Afacerilor Interne prin IGPR și prin DGPMB la nivelul capitalei.

flyer-ed-rutiera-b

Iulie 2016, TVR1, Știri (despre amendarea Codului Rutier)

Trotuarul este un spațiu destinat exclusiv pietonilor, parcarea se face în spații special amenajate. Orice excepție nu va face decât să se perpetueze starea de „merge și așa” și astfel Administratorul drumului public nu va fi niciodată supus presiunii necesare care să-l determine să dezvolte un sistem de parcări.

Știrea video aici

 

Iulie 2016, Antena 3, emisiunea News Magazine (despre parapet Splaiul Unirii)

Șoferii reuniți în Asociația România Fără Gropi au făcut deja prima solicitare pentru închiderea circulației.

”Nici măcar un milimetru de parapet nu a fost montat. Nu putem risca să avem alte decese. Nu s-a întâmplat nimic, dar sperăm ca acum, cu noua administrație, lucrurile să meargă mult mai bine, mult mai repede și să fie asigurată siguranța noastră în trafic. Atragem atenția autorităților, chiar le și indicam articolele de lege care sunt încalcate, să-și facă treaba”, a spus Alex Vîlvoi de la R.F.G.

Știrea video aici

2234

Iunie 2016, TVR2, Actual pe 2 (despre ISR)

Ştiaţi că niciun drum din România nu are inspecţia de siguranţă rutieră la zi? Am detaliat şi noi astăzi acest subiect, alături de Alexandru Ştefan, de la Asociaţia România Fără Gropi şi cms. şef Ovidiu Munteanu, de la Brigada Rutieră Bucureşti.

Video aici (începând cu min. 25)

tvr2

Mai 2016, TVR1, Știri (despre parapet DN1)

Video aici

reportaj tvr - alex

Mai 2016, Antena 3, emisiunea News Magazine (despre parapet DN1)

Ultimatum pentru CNADNR. Drumul Naţional 1 s-ar putea închide luna viitoare, dacă cei de la Compania de drumuri nu intervin de urgenţă.

Problema este cea a lipsei separatoarelor dintre sensuri, care se află la originea a zeci de accidente mortale.

Termenul-limită până la care DN1 ar mai fi deschis circulației este 24 iunie. În cazul în care nu vor fi montate separatoare între benzile de circulație, Poliția Rutieră va închide drumul.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNANDR) a fost reclamată și la premierul Dacian Cioloș.

În urmă cu numai două zile, s-a produs o tragedie de proporţii pe DN1, chiar la ieşirea din Bucureşti, după ce un şofer a ajuns pe contrasens şi a spulberat o tânără mamă, chiar sub privirile copilului ei de numai şase ani.

Video aici

a3 dn1

Aprilie 2016, Antena 3, emisiunea News Magazine (despre ISR)

Descoperire scandaloasă a şoferilor care fac parte din Asociaţia România Fără Gropi!

Niciun drum din România nu are inspecţia de siguranţă rutieră, acea autorizaţie care atestă că drumul nu pune în pericol viaţa şoferilor.

”Nici măcar un drum din România nu are Inspecția de Siguranță Rutieră făcută. Nici DN1, nici Centura Capitalei și nici măcar noile autostrăzi. Ca și cum nici un autovehicul din România nu are ITP-ul… dar circulă fără frâne, lumini, direcție (comparație: gropi, lipsă marcaje și alte elemente de siguranță)…

Practic toate drumurile din România ar trebui închise (din lipsa Siguranței Rutiere) de acum… 8 ani de când că avem o lege privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră (încă din 2008) și care a fost republicată în 2012. Pe principiul că dacă în 4 ani nu s-a întâmplat nimic… poate se va face ceva în următorii 4 ani. Evident că lucrurile se vor mișca de acum pentru că Asociația România Fără Gropi. pune autoritățile la treabă”, precizează romaniafaragropi.ro.

Iar autorităţile recunosc cu nonşalanţă că nu se respectă legea.

Alex Vîlvoi, membru al Asociaţiei ”România Fără Gropi”, a vorbit la ”News Magazine” despre problema semnalată și despre răspunsul pe care l-a primit de la autorități.

Video aici

Aprilie 2016, TVR1, Știri (despre ISR)

Din 2008, în România există o lege care prevede ca absolut fiecare drum public să aibă un aviz de securitate rutieră. Acest lucru este util în multe situaţii, una dintre ele fiind legată de cauzele producerii unui accident rutier soldat cu decese.

Din doi în doi ani, o dată vara, o dată iarna, fiecare drum public al reţelei rutiere din România trebuie verificat de inspectori. Raportul trebuie să arate cât de uzate sunt elementele care influenţează siguranţa rutieră, să indice date despre semnalizarea drumului şi dacă acesta a fost afectat de lucrări de reparaţii.Sunt prevederi dintr-o lege în vigoare de 8 ani. Timp în care nimeni nu pare să răspundă de starea şoselelor din ţară.

Video aici

RFG - TVR - ISR

 

Martie 2016, Antena 3, emisiunea News Magazine

Alex Vîlvoi, tânărul care a iniţiat comunitatea „România Fără Gropi”, a fost invitatul Mihaelei Bârzilă, în cadrul emisiunii de sâmbătă News Magazine.

Video aici

 

Martie 2016, TVR2, Actual pe 2

Asociația România Fără Gropi. a fost invitată la TVR2, 16.03.2016, alături de reprezentanți ai Brigăzii Rutiere București în emisiunea Actual pe 2 pe tema infrastructurii rutiere din București și pe tema educației rutiere.

La emisiune trebuia să ajungă și un reprezentant al CNADNR. Probabil din cauză de drumuri bune nu a mai reușit să ajungă ?

Video aici

RFG pe TVR2

 

Martie 2016, Nașul TV, Ediție Specială

România Fără Gropi. a fost din nou invitată Marți, 01.03.2016, în emisiunea Nașul – Ediție Specială moderată de Cătălin Bădițoiu și realizată de Nașul TV.

Subiectul emisiunii a fost legat de starea infrastructurii rutiere din România, despre cele două accidente de pe Splaiul Unirii (lipsa parapetului de protecție), despre Realizările Asociației și despre multe alte subiecte interesante.

Vizionați emisiunea folosind linkurile de mai jos:

România Fără Gropi. în emisiune la Nașul TV – Episodul VIII – 1

România Fără Gropi. în emisiune la Nașul TV – Episodul VIII – 2

 

Februarie 2016, Antena 3, emisiunea News Magazine

Video aici

IMG_20160319_151922

 

 

Ianuarie 2016, Antena 3, emisiunea Esențial

România fără gropi, campania șoferilor români sătui să aștepte statul să-și facă datoria

Dacă statul nu-şi face datoria şi se face că nu vede gropile de pe drumuri, şoferii români au început să ia iniţiativa. Câţiva dintre ei au format Asociația Romania fără gropi, prin intermedul căreia poliţia, primariile sau Compania de Drumuri sunt asaltate cu plângeri în care se solicita rezolvarea problemelor punctuale de infrastructură.

Asa au reușit de exemplu, să obțina repararea centurii de sud a Capitalei.

Alex Vîlvoi, cofondator Romania fara gropi, a declarat, într-o intervenție telefonică la Esențial, că printre reușitele acestei asociații se numără 150 de kilometri de drumuri reparate și peste 200 de kilometri de drumuri marcate corespunzător.

Video aici

Ianuarie 2016, PRO TV, Știri

Unde nu merge cu vorba bună, merge cu insistența. Solușia găsită de un grup de șoferi pentru ca autoritățile să astupe gropi.

Șoferii au creat si un formular care poate fi completat, iar apoi este trimis politiei prin e-mail. Numai aceasta comunitate are 5 mii de membri si a determinat autoritatile sa repare in cateva luni de la infiintare 150 de kilometri.

Cu mai multa insistenta, autoritatile pot fi miscate. Cei care cred asta au pus bazele unei comunitati pe Facebook – Romania Fara Gropi. Acolo aduna plangeri, filmeaza gropi, apoi instiinteaza politia.

„Am determinat sa asfalteze si pe centura Bucuresti si sa aplice marcajul, pentru ca am folosit codul rutier si in favoarea soferilor”, spune fondatorul grupului.

Este adevarat, a fost o munca de aproape doua saptamani.

Alexandru Stefan, sofer:„CNADNR are niste fonduri babane, de unde se pot face toate aceste lucruri pentru care fiecare dintre noi platim.”

Video aici

dav

Noiembrie 2015, pe Vocea Străzii

„Această campanie îndrăzneaţă, purtată cu stoicism de o voce a străzilor noastre de mai bine de şase luni de zile şi ignorată (aproape) complet de presa „verticală”, laudă realizări (aproape) necunoscute.”

Toată lumea se bate cu pumnul în piept că are drepturi. Corect. Dar drepturile generează şi obligația de a îți cunoaște drepturile, de a le respecta și de a te lupta pentru ele atunci când îți sunt încălcate. România suntem cu toții. România sunt și părinții și bunicii mei. Sunt profesorii mei. Sunt oamenii aceia minunați care ne-au lăsat o cultură și sunt și aceia care pentru un ideal și pentru libertate s-au făcut una cu pământul. România sunt și eu.

Respect faţă de cetăţean. Acest lucru se va obţine şi deja se vede o schimbare în acest sens. Când cetăţeanul întreabă, instituţia trebuie să răspundă, pentru că instituţiile sunt la dispoziţia cetăţeanului, pentru că el le finanţează existenţa şi pentru el au fost înfiinţate. Implicaţi-vă! Susţineţi activ idei precum RFG sau faceţi voi asociaţii, grupuri de iniţiativă şi altele, staţi cu ochii pe instituţiile statului şi atrageţi-le atenţia când greşesc sau când ceva nu este în regulă. Aveţi obligaţia să cereţi să vi se respecte drepturile. Fiţi cetăţeni, nu locuitori! Articolul aici

 

Noiembrie 2015, Nașul TV, AutoStrada Unirii

România Fără Gropi. a fost din nou invitată Joi, 29.10.2015, în emisiunea AutoStrada Unirii moderată de Cătălin Bădițoiu și realizată de Nașul TV.

Subiectul emisiunii a fost legat de starea infrastructurii rutiere din România, despre cazul Gigină, despre cum la IPJ Brașov nu e oportun să aplici Legea și despre multe altele.

vizionați emisiunea folosind linkurile de mai jos:

România Fără Gropi în emisiune la Nașul TV – Episodul VII – 1

România Fără Gropi în emisiune la Nașul TV – Episodul VII – 2

Romania fara gropi in emisiune la Nașul TV – Episodul VII

Octombrie 2015, pe Hotnews

„In data de 15.09.2015 am solicitat, in baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, Directiei Rutiere  (in speta sefului acestei institutii, dl. Comisar-sef de politie Florentin Bracea) sa imi comunice cate sanctiuni contraventionale pentru nerespectarea viabilitatii drumului public (art. 105 alin. 1, 2, 3 si 4, din Codul Rutier) au fost aplicate de fiecare Serviciu Rutier Judetean si Brigada Rutiera Bucuresti pentru perioadele de cand se afla pe posturi actualii sefi de Servicii Rutiere.  Astfel, conform adresei nr.511.721/07.10.2015 primita de subsemnatul de la Inspectoratul General al Politiei Romane, in perioada 01.01.2008-15.09.2015 (perioada de cand dl. Comisar-sef de politie Cristian Crai se afla la conducerea Brigazii Rutiere Bucuresti) au fost aplicate un numar de doar 39 de sanctiuni contraventionale pe art.105, din care 8 sanctiuni s-au aplicat anul acesta ca urmare a sesizarilor si demersurilor facute de catre mine si de catre campania Romania Fara Gropi. Brigada Rutiera Bucuresti nu a vazut ceea ce vedem cu totii in fiecare zi: gropi, lipsa marcaje, lucrari pe carosabil nesemnalizate corespunzator, etc”, a declarat Alexandru Vîlvoi pentru HotNews.ro. Articolul aici

 

Octombrie 2015, ziarul Puterea

Din luna mai până acum, Campania „România fără gropi” a strâns circa 4.100 de susţinători. La presiunea oamenilor, s-a reuşit asfaltarea şi marcarea a 35 km de pe Centura Bucureştiului, repararea gropilor şi marcarea străzii Fabrica de Glucoză, marcarea a 7 km de pe DJ 401 şi a altor 3 străzi din Capitală. Pentru neîndeplinirea sarcinilor de serviciu, doar fosta directoare a Administraţiei Străzilor, Alina Roman, a fost amendată de două ori  pentru gropile de pe şoseaua Bucureşti Măgurele, la intersecţia cu strada Floare de Colţ. Campania „România fără gropi” are în lucru alte 15 sesizări pentru nereguli pe drumuri naţionale, judeţene şi străzi din Capitală. Potrivit declaraţiilor lui Alexandru Vîlvoi, Direcţia Rutieră a recunoscut că bordurile montate pe mijlocul DN 1 la ieşirea din Băneasa până la ieşirea din Otopeni sunt periculoase pentru trafic, singura măsură luată fiind înştiinţarea CNADNR. Articolul aici

 

Octombrie 2015, pe nasul.tv

Așa arăta Centura de Sud a Bucureștiului înainte ca niște oameni tineri, cu spirit civic, să ia atitudine. Este vorba despre Campania „România Fără Gropi.”, prin intermediul căreia s-a realizat în aproape jumătate de an de la înființare, cât nu a făcut CNADNR-ul ani la rând. Doar pentru că au vrut ca legea să fie lege, nu tocmeală. Așa că s-au apucat să facă sesizări la Poliție. Uneori au fost luați în derâdere, alteori au fost priviți ca justițiarii care „merită” să fie pedepsiți pentru „tupeul” de a cere dreptate, dar nu s-au lăsat intimidați. Și au acționat. De fiecare dată când mai găseau un drum cu gropi sau nesemnalizat, filmau, fotografiau și sesizau. Așa a ajuns Centura de Sud a Capitalei, în doar doar luni, să fie asfaltată și transformată într-un drum civilizat. Ce-i drept, încă se mai lucrează la marcaje, dar pericolul a trecut. Sute de vieți au fost, poate, salvate.

Fotografiile de mai sus arată clar cum erau drumurile înainte ca autoritățile să le repare. Un dezastru, o bombă cu ceas pentru toți șoferii care voiau să intre sau să iasă din București.  Articolul aici

cb-intersectia-cu-dj401

Septembrie 2015, Nașul TV, AutoStrada Unirii

România Fără Gropi. a fost din nou invitată Luni, 28.09.2015, în emisiunea AutoStrada Unirii moderată de Cătălin Bădițoiu și realizată de Nașul TV.

Subiectul emisiunii a fost legat de starea infrastructurii rutiere din România, despre ce răspuns am primit de la IGPR cu privire la bordura criminală de pe DN1, despre anul din care Poliția Rutieră veghează la respectarea Codului Rutier și despre multe altele.

vizionați emisiunea folosind linkurile de mai jos:

România Fără Gropi în emisiune la Nașul TV – Episodul V – 1

România Fără Gropi în emisiune la Nașul TV – Episodul V – 2

 

Septembrie 2015, Nașul TV, AutoStrada Unirii

România Fără Gropi. a fost din nou invitată Joi, 17.09.2015, în emisiunea AutoStrada Unirii moderată de Cătălin Bădițoiu și realizată de Nașul TV.

Subiectul emisiunii a fost legat de starea infrastructurii rutiere din România, iar în platou a fost pentru 20 de minute și un angajat CNADNR. După spusele multora, a fost cea mai captivantă emisiune ?

vizionați emisiunea folosind linkurile de mai jos:

România Fără Gropi. la Nașul TV – 17.09.2015 – 1

România Fără Gropi. la Nașul TV – 17.09.2015 – 2

IMG_20150921_231019

Septembrie 2015, Nașul TV, AutoStrada Unirii

România Fără Gropi. a fost din nou invitată Miercuri, 09.09.2015, în emisiunea AutoStrada Unirii moderată de Cătălin Bădițoiu și realizată de Nașul TV.

Subiectul emisiunii a fost legat de starea infrastructurii rutiere din România (De când știa Șeful Serviciului Rutier Ilfov despre gropile de pe Centura București? De ce nu avem drumuri fără gropi și cu marcaje? De ce nu avem autostrăzi? De ce Poliția Rutieră nu aplică Legea? Cum a reușit Campania România Fără Gropi. să determine Administratorii Drumurilor Publice să asfalteze?)

vizionați emisiunea folosind linkurile de mai jos:

România Fără Gropi. la Nașul TV – 09.09.2015 – 1

România Fără Gropi. la Nașul TV – 09.09.2015 – 2

Romania fara gropi in emisiune la Nașul TV – Episodul III

Septembrie 2015, Nașul TV, AutoStrada Unirii

România Fără Gropi. a fost din nou invitată Joi, 03.09.2015, în emisiunea AutoStrada Unirii moderată de Cătălin Bădițoiu și realizată de Nașul TV.

Subiectul emisiunii a fost legat de starea infrastructurii rutiere din România (De când știa Șeful Serviciului Rutier Ilfov despre gropile de pe Centura București? De ce nu avem drumuri fără gropi și cu marcaje? De ce nu avem autostrăzi? De ce Poliția Rutieră nu aplică Legea? Cum a reușit Campania România Fără Gropi. să determine Administratorii Drumurilor Publice să asfalteze?)

vizionați emisiunea folosind linkurile de mai jos:

România Fără Gropi. la Nașul TV – 03.09.2015 – 1

România Fără Gropi. la Nașul TV – 03.09.2015 – 2

România Fără Gropi. la Nașul TV – 03.09.2015 – 3

 

August 2015, Nașul TV, AutoStrada Unirii

România Fără Gropi. a fost invitată Joi, 27.08.2015, pentru mai bine de 2 h în emisiunea AutoStrada Unirii moderată de Cătălin Bădițoiu și realizată de Nașul TV.

Subiectul emisiunii a fost legat de starea infrastructurii rutiere din România (De ce nu avem drumuri fără gropi și cu marcaje? De ce nu avem autostrăzi? De ce Poliția Rutieră nu aplică Legea? Cum a reușit Campania România Fără Gropi. să determine Administratorii Drumurilor Publice să asfalteze?)

vizionați emisiunea folosind linkurile de mai jos:

România Fără Gropi. la Nașul TV – 27.08.2015 – 1

România Fără Gropi. la Nașul TV – 27.08.2015 – 2

România Fără Gropi. la Nașul TV – 27.08.2015 – 3

România Fără Gropi. la Nașul TV – 27.08.2015 – 4

 

August 2015, ziarul Puterea

Despre „isprăvile” tânărului Alexandru Vîlvoi s-a scris şi se va mai scrie, deşi el face doar ceea ce şi-a propus: o Românie fără gropi. Noi şi halucinante sunt răspunsurile pe care le primeşte de la autorităţi.(…)

Anul acesta a făcut 4 sesizări referitoare la starea proastă a unor străzi din București. Astfel că, în perioada 3 iunie-21 august 2015, Brigada Rutieră a sancționat Administrația Străzilor, Administrația Domeniului Public Sector 5 şi RATB cu amenzi în valoare totală de 17.475 lei. „Respectivele instituții au primit amendă pentru că nu și-au făcut treaba cu privire la starea carosabilului de pe patru străzi din București. Dacă făceam sesizare pentru toate străzile pline de gropi şi fără marcaje din Bucureşti ce s-ar fi întâmplat?! Intrau în incapacitate de plată toate cele 6 primării de sector şi Primăria Generală”, comentează Alexandru Vîlvoi. Articolul aici

 

August 2015, ziarul Monitorul de Botoșani

Campania „România fără gropi”, declanşată de şoferi împotriva administratorilor de drumuri care nu îşi fac datoria, prinde şi la Botoşani. Sătul să-şi strice maşina pe drumurile pline de gropi, un botoşănean a cerut Direcţiei Poliţiei Rutiere să amendeze Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNANDR) pentru situaţia drumului naţional 29 D (n.r. – care duce spre Ştefăneşti), în zona localităţii Drislea, din comuna Truşeşti. Afectată de o alunecare de teren, porţiunea de drum, lungă de aproape 100 de metri, este denivelată de mai mulţi ani. Mai mult, spune botoşăneanul, parapetul de protecţie este deteriorat sau lipseşte, iar marcajele lipsesc cu desăvârşire. „Cel mai deranjant este că drumul este în această stare de cel puţin trei ani de când îl parcurg şi tot zilnic este patrulat de Poliţia Rutieră cu radare, care nu filmează şi aceste încălcări ale legii care periclitează siguranţa participanţilor la trafic”, a spus Lucian R. Articolul aici

Monitorul de Botosani 20.08.2015 prima pag

August 2015, pe journeyman.ro

Va puteti imagina asa ceva? O Romanie fara gropi in sosele. Pare greu de crezut. Dar iata ca cineva crede ca se poate. Si asta e cel mai important. Ca cineva sa creada. De aici pleaca totul.

Chiar daca ai masina sau nu, sau daca esti sofer sau nu, e imposibil sa nu te fi enervat la un moment dat in viata ta din cauza drumurilor din Romania. Pe langa gropile de zi cu zi, pe care le stim ca pe o cunostinta nesuferita, mai ai si surprize neplacute atunci cand calatoresti prin tara. Articolul aici

SE POATE! sector 6

August 2015, pe costin.ro

Pe băiatul din clipul de mai jos îl cheamă Alex și a pornit de unul singur România fără gropi (Pagina de Facebook), o campanie a participanților la trafic (șoferi și pietoni) care vor să ajute Brigada Rutieră să aplice prevederile legale.

Organele de poliție la care a apelat într-o primă fază nu au fost tocmai fericite de apariția lui Alex în peisaj și l-au amendat, însă Alex a contestat amenda în justiție și și-a văzut de treabă. Articolul aici

 

Iulie 2015, platforma România Curată

Într-un interviu pentru România Curată, Alex Vîlvoi povestește cum a început campania, ce a pătimit de pe urma polițiștilor, dar și care sunt primele victorii și cum se poate extinde acțiunea la nivel național. Articolul aici

 

Iulie 2015, ziarul Puterea

Alex Vîlvoi este un tânăr care a iniţiat comunitatea „România fără gropi”. Aceasta este o campanie a participanților la trafic (șoferi și pietoni) care vor „să ajute” Brigada Rutieră să aplice prevederile legale prevăzute în Codul Rutier. Demersul lui are deja succes, după doar câteva luni oamenii au început să posteze dovezi din toate oraşele ţării şi să forţeze Poliţia Rutieră să-i sancţioneze pe vinovaţi. El a acţionat în judecată Direcţia Rutieră a IGP pe Legea 544/2001, pentru că nu i-a oferit informaţiile solicitate. Ieri el a chemat în judecată şi Brigada Rutieră pentru neasigurarea viabilităţii drumurilor. Articolul aici

New Bitmap Image

 

Mai 2015, TVR 1, Știri

Un tânăr bucureștean a rezolvat ceea ce pare imposibil. A determinat autoritățile să astupe o gaură de canal în doar două zile. (…) Acum tânărul are sfaturi pentru oricine vrea să meargă pe drumuri civilizate. SESIZAȚI POLIȚIA! care este obligată prin Lege să amendeze Administratorii Drumurilor până când repară problema.

Inline
Inline