Schimbăm (legislația), Semaforizăm (trecerea), Salvăm (vieți)!

Un articol despre demersurile legislative pe care Asociația România Fără Gropi le face din 2016 pentru creșterea Siguranței Rutiere. O abordare diferită din registrul altruismului personal:
Despre toate demersurile legislative ale RFG aici.

PENTRU CE SE MILITEAZĂ:

completare a art. 47 din OUG 195/2002 cu următorul text:

(4) Trecerile pentru pietoni amenajate pe arterele de circulaţie cu două sau mai multe benzi de circulaţie pe sens, situate pe raza localităților, sunt prevăzute cu semafoare acţionate manual prin care cererea de culoare verde se face direct de către pietoni.

Efectul acestei modificări: Instalarea semafoarelor comandate manual de către pietoni va crește gradul de siguranță rutieră și va contribui în mod substanţial la reducerea numărului de accidente rutiere, precum și la fluidizarea traficului prin temporizarea accesului pietonilor pe trecerea pentru pietoni.

Anul ăsta pregătesc ceva:
 
Schimbăm (legislația),
Semaforizăm (trecerea),
Salvăm (vieți)!
 
AMR25
fără cadouri. doar semnături
 
Am destule tricouri, am vin făcut de mine și la parfumuri stau bine.
Vrei să îmi faci cadoul pe care mi-l doresc?
Ajută-mă cu semnături ca să trec un amendament la Codul Rutier!
 
SALVEAZĂ VIEȚI DE ZIUA MEA! SEMNEAZĂ!  (sursa aici)
Răspunsuri la întrebări:

1.Există ceva material mai detaliat despre acest demers ?
Gen statistici cu numărul de accidente înainte și după din alte țări care au făcut asta.
2.Un estimat cu costurile de implementare ?
3.Cam de câte treceri vorbim la nivel național ?

3. Toate trecerile. Toți participanții la trafic au același statut indiferent de localitatea unde se află.

2. Fiecare trecere ar genera un cost de implementare de ~5.000 euro. La o durată de viață a semaforului de 7 ani (foarte, foarte pesimist vorbind) ar însemna un cost de ~700 de euro pe an/trecere. În România sunt câteva mii de astfel de treceri (greu de spus cifra exactă pentru că e greu cu transparența primăriilor). Luând în calcul scenariul cel mai pesimist (10.000 și ne luând în calcul că parte dintre acestea deja sunt semaforizate – în special intersecțiile) rezultă 50.000.000 euro în total sau ~7.000.000 euro/an. Pentru toată țara! Implementarea se poate face și în etape pentru a nu exista o presiune prea mare pentru bugetul local (trebuie să mai punem și niște panseluțe și statui fără căpătâi 🙁 ). O primă etapă ar fi trecerile care sunt puncte negre și care de obicei sunt fix arterele intens circulate, la care adăugăm pe cele din zona unităților de învățământ și etapa doi cu restul trecerilor.

Acum să vorbim de câștigul implementării. Fiecare viață salvată reprezintă 1.970.000 euro la bugetul statului (conform formulă calcul ETSC). Nu mai luăm în calcul costul permanent cu grav răniții și cu detenția șoferilor. Majoritatea accidentelor grave cu pietoni se produc pe trecerea de pietoni (în special pe acest tip de trecere). Îți las un link extrem de recent (uniți ajungem și la problema trotuarelor).

1. Din ce știu am fi primul caz de Best practice. Dar nu pentru că ceilalți nu s-au prins că așa e mai safety, ci pentru că noi suntem foarte în urmă și autoritățile nu conștientizează decât cu obligația. De aceea suntem prima țară din Europa la victime în accidente rutiere, luând în calcul și numărul de mașini la mia de locuitori. Avem 97 de decese la un milion de locuitori. Media europeană e la jumătate.

tabel semnături schimbăm semaforizăm salvăm.pdf

 

Comments

comments

Fii primul care comenteaza la articolul "Schimbăm (legislația), Semaforizăm (trecerea), Salvăm (vieți)!"

Lasă un comentariu

Inline
Inline