Drumurile din România = un Colectiv de ~2.000 de morți pe an (II)

8 ani

Revenim cu episodul II din Drama Drumurilor din România. Țara în care nici măcar un drum nu are Inspecția de Siguranță Rutieră făcută. Și asta de 8 ani de zile.

Un motiv pentru care am abordat această problemă în episoade a fost acela de a lăsa autoritățile responsabile să răspundă. Am fi preferat să fie un răspuns în care își toarnă vreo 8 ani de cenușă în cap, vreo 16.000 de scuze pentru fiecare om ce a murit în ultimii 8 ani pe drumurile nesigure ale României și câteva sute de demisii din rândul Administratorilor Drumurilor Publice (Primari și Președinți de Consilii Județene), CNADNR-ului, ARR-ului și Poliției Rutiere. Dar au preferat să se scuze că nu au putut aplica Legea 265/2008 – legea privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră, crezând că poate îi credem, că noi (Asociația România Fără Gropi.) nu ne-am făcut bine temele. Domnilor, ISR-ul  este doar  o adiere de vânt pe lângă ce va urma dacă nu înțelegeți că Asociația România Fără Gropi. nu negociază Siguranța Rutieră indiferent pe cine deranjează. Pentru că noi suntem Asociația România Fără Gropi. și nu vreun ONG de buzunar.

Să vedem cum nu s-a putut aplica Legea:

2008

Directiva 2008/96/CE a Parlamentului European a Consiliului privind gestionarea siguranței infrastructurii rutiere spune la:

Articolul 6 – Inspecții în materie de siguranță
(1) Statele membre garantează realizarea unor inspecții în materie de siguranță a căilor rutiere în exploatare în scopul identificării aspectelor legate de siguranța rutieră și al prevenirii accidentelor.

(3) Statele membre garantează că entitatea competentă efectuează inspecții periodice. Aceste inspecții sunt efectuate suficient de frecvent, astfel încât să se garanteze niveluri de siguranță corespunzătoare pentru infrastructura rutieră respectivă.

Articolul 9 – Numirea și formarea auditorilor
(1) Statele membre garantează adoptarea programelor de formare a auditorilor în domeniul siguranței rutiere până la 19 decembrie 2011, în cazul în care acestea nu există deja.

Adică pe cuvântul nostru că o să facem și dregem pentru că, după cum bine se știe, Directiva este un act legislativ care stabilește un obiectiv pe care trebuie să îl atingă toate statele membre, iar obiectivul acestei Directive, precum și al demersurilor anterioare acesteia, fiind acela de a se asigura un nivel ridicat de siguranță rutieră care să reducă numărul persoanelor decedate pe căile rutiere din cadrul Uniunii Europene.

2010

Astfel prin Legea 265/2008 Statul membru România bifează articolul 6, așa cum am arătat și în primul episod din Drama Drumurilor din România, iar prin ORDINUL MINISTERULUI TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII nr. 792 din 6 octombrie 2010 se bifează și Articolul 9… adică se adoptă programele de formare a auditorilor în domeniul siguranței rutiere (în textul Directivei nu apare termenul de inspector. Noi, românii, l-am introdus în ecuație):

ART. 2  Se aprobă Metodologia de atestare a auditorilor de siguranță rutieră, prevăzută în anexa nr. 2

Dar stăm noi doar într-un ordin de ministru?! Mai ales că nu apare minunatul termen de inspector. Întreaga rezolvare a Siguranței Rutiere stătea și a stat până în Februarie 2016 într-un… cuvânt.

2011

Dar ce să vezi, în 2011 (adică acuși 5 ani) avem un nou ordin de ministru (nr.480/2011) care aprobă programele-cadru de formare, instruire și perfecționare profesională a auditorilor de siguranță rutieră, a tarifelor pentru efectuarea evaluării de impact, a auditului de siguranță rutieră și a inspecției de siguranță, a onorariilor cuvenite auditorilor de siguranță rutieră, precum și a contractelor-cadru care se încheie de către Autoritatea Rutieră Română — A.R.R. cu investitorii, cu administratorii și cu auditorii de siguranță rutieră.

Adică avem Programul-cadru de formare unde învățăm despre ISR (pag.3, 9 și 15) avem Tariful pentru ISR (pag.25), avem și Contractele-cadru de prestări servicii ISR încheiate cu Administratorul Drumului Public și cu Auditorul (pag.54 și 60)… dar tot nu putem face Inspecția de Siguranță Rutieră.

New Bitmap Image (2)New Bitmap ImageNew Bitmap Image (3)New Bitmap Image (4)

continuăm zilele următoare cu episodul III, când vom vorbi despre alte documente care demontează scuza că nu s-a putut aplica Legea.

Episodul I – http://romaniafaragropi.ro/index.php/2016/04/15/drumurile-din-romania-un-colectiv-de-2-000-de-morti-pe/

Episodul III – http://romaniafaragropi.ro/index.php/2016/04/24/drumurile-din-romania-un-colectiv-de-2-000-de-morti-pe-iii/

o Echipă – 7.000 de membri – Uniți.

Vino și tu în Echipa RFG.!

Comments

comments

Lasă un comentariu