Drumurile din România = un Colectiv de ~2.000 de morți pe an (I)

La începutul anului am spus că dacă anul trecut am deranjat, anul acesta vom deranja și mai mult. Ne ținem de cuvânt pentru că obiectivul Asociației România Fără Gropi. este SIGURANȚA RUTIERĂ și nu ne interesează pe cine deranjăm pentru ca acest deziderat să fie îndeplinit.

8 ani

Așadar, nici măcar un drum din România nu are Inspecția de Siguranță Rutieră făcută. Nici DN1, nici Centura Capitalei și nici măcar noile autostrăzi. Ca și cum nici un autovehicul din România nu are ITP-ul… dar circulă fără frâne, lumini, direcție (comparație: gropi, lipsă marcaje și alte elemente de siguranță)…

Practic toate drumurile din România ar trebui închise (din lipsa Siguranței Rutiere) de acum… 8 ani de când că avem o lege privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră (încă din 2008) și care a fost republicată în 2012. Pe principiul că dacă în 4 ani nu s-a întâmplat nimic… poate se va face ceva în următorii 4 ani. Evident că lucrurile se vor mișca de acum pentru că Asociația România Fără Gropi. pune autoritățile la treabă.

2008

Câteva articole din lege (o lege nerespectată ani la rândul):

ART. 10     (1) Evaluarea de impact asupra siguranței rutiere este parte integrantă a studiului de prefezabilitate sau, după caz, a studiului de fezabilitate al unui proiect de infrastructură rutieră, care se construiește sau se modifică substanțial, se realizează potrivit prevederilor cuprinse în anexa nr. 1 și se concretizează într-un raport de evaluare de impact asupra siguranței rutiere.

(3) Auditul de siguranță rutieră este parte integrantă a unui proiect de infrastructură rutieră, se concretizează într-un raport de audit de siguranță rutieră și se execută obligatoriu pe capitole, corespunzător pentru fiecare dintre următoarele stadii, cu respectarea prescripțiilor prevăzute în anexa nr. 2:    

a) proiectul preliminar;    

b) proiectele detaliate;    

c) anterior recepționării drumului public;    

d) imediat după darea în exploatare a drumului public, în trafic. 

(nr. autostrada demolată vă zice ceva?!)

(4) Inspecția de siguranță rutieră se realizează obligatoriu pentru fiecare drum public al rețelei rutiere, din 2 în 2 ani, alternativ în perioadele iarnă și vară, se concretizează într-un raport de inspecție de siguranță rutieră și cuprinde verificarea periodică a gradului de deteriorare a elementelor care influențează siguranța rutieră, menținerea caracteristicilor inițiale privind semnalizarea și, după caz, analiza posibilelor efecte ale lucrărilor rutiere asupra siguranței traficului.

Răspunsul A.R.R. – instituția abilitată să efectueze Inspecțiile de Siguranță Rutieră pentru drumurile publice din România:

ARR - DN1, Splai, etc. 1ARR - DN1, Splai, etc. 2

 

continuăm zilele următoare cu episodul II

Episodul II – http://romaniafaragropi.ro/index.php/2016/04/21/drumurile-din-romania-un-colectiv-de-2-000-de-morti-pe-ii/

Episodul III – http://romaniafaragropi.ro/index.php/2016/04/24/drumurile-din-romania-un-colectiv-de-2-000-de-morti-pe-iii/

Episodul IVhttp://romaniafaragropi.ro/index.php/2016/05/04/drumurile-din-romania-un-colectiv-de-2-000-de-morti-pe-iv/

o Echipă – 7.000 de membri – Uniți.

Vino și tu în Echipa RFG.!

Comments

comments

Lasă un comentariu

Inline
Inline